ՄԻՋԱԶԳԱՅԻՆ

«Պողպատի» թանկ գինը. ԵԱՀԿ ՄԽ դուռը Հայաստանի առջեւ կիսաբաց է

ԵԱՀԿ ՄԽ 2010 թվականից համանախագահ Իգոր Պոպովին փոխարինել է Ֆիլիպիններում ՌԴ նախկին դեսպան Իգոր Խովաեւը  |  TASS

Կորուստները ՀՀ սահմանին ԱԺ ընտրությունների՝ արդեն բոլորին հայտնի յուրահատկության գինն են: ՄԽ 29.07.21 հայտարարությունը դեռեւս թույլ է տալիս նվազեցնել «պողպատե մանդատի» համար Ռուսաստանին վճարվող տուրքը

Ճ

շմարիտ մնալու համար նշենք, որ «պողպատե» սցենարի այլընտրանքը քաղաքացիական բախումները պիտի լինեին, համենայն դեպս դա էին խոստանում Մոսկվայի մեդիա-քարոզիչները: Այդուհանդերձ, ետընտրական ծանր դրությունից ելքերի որոնումը շահառուների՝ պողպատե մանդատակիրների պատասխանատվությունն է: Սա ամենեւին չի նշանակում, որ պատասխանատվությունը հանվում է հանրության ակտիվ այլ հատվածների վրայից:

Կան արդյոք դրությունը Հայաստանի համար բարելավելու հնարավորություններ

ՄԽ հուլիս 29-ի հայտարարությունը տակավին դրանցից է: Պուտինի եւ Ալիեւի՝ Արցախի հակամարտության ավարտի թեզին հակառակ, հայտարարությունը հորդորում է «դեռեւս մնացող հիմնարար բոլոր հարցերի լուծում գտնել համանախագահների հովանու ներքո երկկողմ կոնսուլտացիաների միջոցով»:

Ֆրանսիայի եւ ԱՄՆ բազմիցս արտահայտած մասնավոր դիրքորոշումները, անշուշտ, նույնպես դրանցից են: Չմոռանանք, սակայն, որ Պետդեպը ակնարկել է ՀՀ անբավարար ներգրավվածությունը ՄԽ ջանքերին: Սա ամենեւին պատահական չէ եւ ուղղակի մատնանշում է Արցախի եւ ՀՀ սահմանների շուրջ ստեղծված իրավիճակի ակունքները:

ՌԴ ԱԳՆ պաշտոնական դիրքորոշումը եւս տեղ է թողնում մանյովրի համար: Սմոլենկան որոշ հեռավորություն է պաշտպանում նախագահ Պուտինի «ավարտված կոնֆլիկտ» թեզից եւ, ինչպես նկատել է մասնավորապես Լրագիրը, մեկ ոտքով մնում է ՄԽ միջնորդական ձեւաբանության տարածքում: Չի կարելի թերագնահատել նաեւ իրանյան ուղղությունը:

Ինչն է փոխվել Արցախի խնդրի եւ ՀՀ սահմանների շուրջ միջազգային դիրքորոշումների մեջ

Համեմատած 13.04.21 հայտարարության հետ, զգալի փոխվել է ՄԽ հանձնառության եւ հանձնարարության ընդգրկումը: Կարելի է իհարկե ասել, թե հայտարարությունների առիթները տարբեր են, սակայն դա ամենեւին սփոփիչ հանգամանք չէ: Հայկական կողմը թույլ է տվել դիվանագիտական դիրքերի շոշափելի զիջում:

Մինսկի խումբը այլեւս չի առաջադրում գաղափարային հիմք՝ Մադրիդյան բանակցային սկզբունքները եւ տարրերը, բավարարվելով հակամարտ կողմերի առաջնահերթությունների ճշգրտման կոչով: Խոսք չկա նաեւ Լեռնային Ղարաբաղի տարածք միջազգային առաքելությունների, այդ թվում ԵԱՀԿ ՄԽ անարգել մուտքի հանձնարարականի մասին: Ոչինչ չի ասված նաեւ եկեղեցիների յուրացման եւ ոչնչացման անթույլատրելիության մասին:

Որոնք են նահանջի պատճառները

2021-ի ապրիլից հուլիս միջակայքում տեղի են ունեցել ԱԺ ընտրություններ եւ դրանց անմիջապես առնչվող իրադարձություններ Հայաստանի խորհրդային սահմանին:

Ենթադրել, թե ռազմական ոչ պատշաճ հակադարձումը եւ սահմանների մի նոր բաժնի հսկողության հանձնումը օտար տերությանը պիտի ընդլայնեին ՄԽ հանձնառության ընդգրկումը եւ խստացնեյին հանձնարարությունը, իհարկե, միամտություն կլիներ: Նույնը վերաբերում է նախընտրական գործընթացը օտար տերության հրապարակային համակարգմանը հանձնելուն: Նույնքան միամիտ կլիներ այլ արձագանք ակնկալել ՀՀ ԱԳՆ փաստացի լուծարման փաստին եւ նախարարության շենք «քաղկոմիսարի» գործուղմանը:

Հայաստանի Հանրապետությունը միջազգային սուբյեկտության սանդղակի վրա մի քանի աստիճան իջել է: Այդպիսին է քաղաքացիական անդորրի, կամ «պողպատե մանդատի» գինը:

Իհարկե, ՄԽ հայտարարության հրապարակումը նշանակում է Արեւմուտքի շահագրգռությունը Ռուսաստանից Հայաստանի անկախությամբ: Սակայն, Արեւմուտքի դիրքորոշման դրական առաձգականությունը ենթարկվում է էքստրեմալ փորձության: Փաշինյանի կառավարությունը խաղում է մեծ ռիսկերի հետ, որոնք կարիք ունեն իսկական, այլ ոչ թղթե «պողպատի»՝ ինչը ակնհայտ բացակայում է:

Փաշինյանից հստակ նշան է պետք, որ հանուն ինքնիշխանության նա կարիք ունի իրական զորեղ մանդատի: Նշանի տեսքը տարբեր կարող է լինել. ներքին լսարանին հստակ ձեւակերպումներով ուղիղ եւ աներկբա դիմումից մինչեւ ԼՂՀ պաշտոնական ճանաչում: Անշուշտ, ռազմական կարողության արեւմտյան արդիականացմամբ: Մանդատը գրեթե 100 տոկոսանոց կլինի՝ ներկայիս իրականում 20-25-ի փոխարեն: Հակառակ դեպքում, ՄԽ հաջորդ հայտարարությունը, եթե այդպիսին լինի իհարկե, ավելի մեծ նահանջ է արձանագրելու:

.

Կարդացեք նաեւ
Արցախն ու ՀՀ՝ ՌԴ տարածքային պահանջների մաս
եւ
Ու՞մ գերին են հայ պատանդները Բաքվի բանտերում

.

.

  |